Mojosurf

Hej pa er!

Nu har jag spenderat en vecka i Spot X, ligger strax soder om Byron Bay. Dar har jag lart mej surfa, eller jag har i alla fall forsokt! Det ar sjuuukt svart, men grymt kul!

Forsta dagen var det upp i ottan, bussen gick fran centrala Sydney kvart over sex pa morgonen! Ohumant!! Nio timmar senare var vi i alla fall framme i Spot X, som ar en liten samling stugor precis vid stranden. Forutom alla ackliga ormar och spindlar sa kan man saga att stallet var idylliskt. Forsta lektionen borjade direkt nar vi kom dit sa det var bara att byta om och hoppa i vatdrakten! Enligt intstruktorerna var det sma vagor, knappt en halv foot, men jag tyckte de var gigantiska!! Efter tva timmar bland dessa vagor var man helt slut! Det dar med att surfa ar svarare an vad man kan tro!

Andra dagens lektioner gick battre, i alla fall den pa eftermiddagen. Pa formiddagslektionen var jag nog for trott for att det skulle funka. Kandes som att jag fortfarande sov och bara vaknade till da och da nar jag ramlade i vattnet. Helt slut efter bara en lektion var det svart att halla sej vaken forbi lunch, men jag lyckades halla mej vid liv hela dagen och ramlade i sang runt elva pa kvallen, efter lite obligatoriskt mys vid lagerbrasan. Under formiddagslektionen fick vi aven besok av ett gang nyfikna delfiner som nog undrade vad vi var for knappskallar. Sota var dem! Sag dem pa ganska nara hall, max tio meter, nar jag lag och guppade pa min brada.

Tredje dagens lektioner gick helt klart bast pa hela veckan, lyckades bade sta upp och fanga flera vagor sjalv! den kanslan finns det inte mycket annat som slar!! Man kande sej som varsta proffset!
Dock ar det mer smartsamt an vad man kan tro att lara sej surfa. Nyborjarbradornas yta ar som sandpapper sa efter tre dagars surfande hade jag nastan ingen hud kvar varken pa knana, armbagarna eller pa insidan av laren. Och att behova bada i saltvatten med san hud ar ingen skon kansla kan jag saga!

Fjarde dagens formiddagslektion stod jag over eftersom min kropp gjorde sa ont att det var nastan omojligt att rora sej. Mina stackars arman och ben hade ju ingen hud kvar. Sa for att forbereda mej for eftermiddagens lektion tog jag en harlig sovmorgon! Sedan var det dags for lunch och efter det paborjade jag "operation spara min hud", vilken gick ut pa att tejpa alla onda kroppsdelar med gaffatejp. Vilket var en grym ide, tills dess att man skulle ta bort den, vilket var mindre skont.
Sista kvallen med ganget firades med en brasa pa stranden, och eftersom det visade sej att jag var den enda som kunde gor upp eld sa fick ju jag detta uppdraget. Och efter att satt eld pa mitt nagellack (och darmed ocksa min nagel) lyckades jag fa igang en vacker brasa, som jag delegerade till nagon annan att halla levande. Slanga ved pa elden ar inte sa svart.

Sista dagen i Spot X spenderades solandes pa stranden! Och efter lunch bar det av till Byron Bay, for kvallen spenderades pa Nattklubben Cheeky Monkeys. Sjukt kul avslut pa en sjukt kul vecka!!!!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0