Stora Barriarrevet

Hej dar hemma!

I mandags tog jag en tur ut till Stora Barriarrevet for att dyka, men ICKE! Ater medicin mot pollen, vilken aven anvands mot astma och det ar ett big NO NO, nar man ska dyka. Fem ar maste det ha gatt mellan senaste medicineringen mot astma och tillfallet man ska dyka, sa jag fick vackert hoppa aver detta och istallet noja mej med att snorkla. Men det var helt otroligt, for pa vissa staller ligger revet sa grunt att det ar max en meter till vattenytan. Och att da ligga och guppa pa ytan ar helt fantastiskt!! Du var sa nara dem att hade du strackt ut handen hade du kunnat ta pa dem, men som jag tror alla vet, sa ar det inte tillatet att rora dem for da borjar de do. Det tar ett par tusen ar for en korall att vaxa sej, sa det ar inte sa populart att rora dem.
Men till min stora chock sa ser jag en kines som sparkar (!) pa en korall, naturalskare som jag ar, sa blev jag lite arg, sa jag simmar fram och slar till honom pa baken (enda kroppsdelen som inte ar under vatten), sa hart jag kunde. Men jag ar inte sa saker pa han fattade vad jag sa nar jag skallde pa honom for att forstora korallrevet for det enda han gjorde var att skratta, vilket inte gjorde mitt humor battre. "That's not funny" sa jag och gjorde min mordarblick, vilket jag tror fungerade for han slutade skratta, tittade ner och simmade ivag. HAHA, dumma kines!!

Forutom denna handelse sa var resan ut till korallrevet kanonbra! Molnen lag over himlen men man fick trots det en valdigt bra blick over korallerna och dess farger! Och mot slutet av dagen tittade till och med solen fram mellan molnen! FABOULUS!!!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0