Great Keppel Island

Hej gott folk.

I sondags var jag ute pa sjon och harjade. Tog namligen en battur ut till Great Keppel Island, som ligger precis i borjan av Stora Barriarrevet. Dar ute var vattnet turkost och man sag botten trots att det var flera meter djupt.
Turen borjade med en tur i glasbatten sa jag har sett bade det ena och det andra som befinner sej pa botten dar borta. Fiskar, koraller och till och med en skoldpadda simmade forbi under oss.
Det stora malen med resan var dock att fa komma ut och snorkla, vilket jag gjorde och jag var orolig for hajar hela tiden! Men lyckligtvis sa dok det inte upp nagra sadana! Tack for det! Vad som dock dok upp var fiskar i alla farger du kan tanka dej, och simmade de tillrackligt nara ytan sa reflekterades solen i deras fjall sa det skimrade om dem :) Helt otroligt vackert!
Dagen avslutades med sakallad netbooming, vilket innebar att du sitter pa ett stort nat som dras efter baten sa att det blir som ett bubbelbad med vattenmassage, vilket var valdigt skont, forutom att det kandes som att binikibyxorna skulle ramla av om man lyfte for mycket pa rumpan fran natet :)
Men med dem i behall och en aning brunare an innan sa kom jag tillbaka till Rockhampton trott och glad :)

Kram pa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0