VM-premiar

Fredagen blev ganska handelselos. Solen hade antligen bestamt sej for att kika fram bakom molnen sa jag gick till Central Park vid tio snaret och lade mej for att sola. Blev kvar i parken i nagra timmar, trots att molnen efter en stund tog over himlen och jag, som fruktade regn, drog med mej min filt under ett trad. Vid tretiden pallrade jag mej tillbaka till hostlet och kikade pa fotboll, VM har ju borjat! Dessvarre lyckades jag fanga en riktigt usel match, Frankrike- Uruguay. Fransmannen vaknade till de sista fem minuterna, nar de kom pa att de inte gjort nagot mal annu. Inte lyckades de gora nagot mal heller, trots att Uruguay fick en spelare utvisad runt 70-75 minuten.. Pinsamt Frankrike!

Kande mej ganska trott efter nagra natters halvdalig somn, tro mej, vaningssangar ar inte det mest ultimata att sova pa. Tack vara min spannande bok lyckades jag med konststycket att inte somna. Vilket jag tycker borde raknas som ett mindra mirakel.

Det har aven kommit lite nya manniskor till mitt rum. En brittisk kvinna, Vicky, verkar valdigt trevlig. Fick en resebok over USA av henne, valdigt generost maste jag saga. Det bor aven en kanadensisk tjej pa rummet, som dock gjorde sin sista natt, men som ocksa ar valdigt trevlig. Aven Danmark finns representerade pa rummet, tva tjejer som jag lyckats prata pa svenska med, de pratade pa danska, jag forstod inte riktigt allt.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0