Planeringsarbete och sant

Pa torsdagsmorgonen vaknade jag av det stillsamma droppandet av regn pa mitt fonsterblack. Blev lite besviken for jag hade hoppats kunna tillbringa nagra lata timmar i solen i Central Park. Istallet fick det bli vidare planering av min resa. Har snart varit i NYC i tva veckor och det borjar bli dags att ge sej av. Bokade in mej fem natter pa ett hostel i Philladelphia och sedan fem natter i Washington.

Begav mej sedan ut for att leta resa pa New Yorks busstation, vet att man kan kopa greyhound biljett pa natet, men kande det var lika bra att ha koll pa vart busstationen ligger. Och tur var vad et for JOSSES va stor den ar. Resecentrum slang dej i vaggen! Multiplicera resecentrum med kanske 20 sa ar bilden andra inte rattvis for hur enorm Port Authority ar! Visste ni till exempel att den bestar av flera vaningar? Forrviringen var total for mej dar inne. Tusen pilar mot information, men ingen informationsdisk. Efter mycket om och men hittade jag i alla fall Greyhound Information Desk, YES!! Kopte mej en biljett till Philly och nar jag anda var och virrade i byggnaden letade jag ratt pa min anvansgate. Jag har ganska bra framforhallning ibland, aven om min kara mor ibland kan tveka.

Eftersom busstationen aven fungerar som kopcetnrum, sa passade jag pa att ata lunch dar ocksa. Och vad hander da??? Jo, ytterliggare en fyrkantig afro-amerikansk gubbe (fortfarande helt klart over 30 Krille) kommer fram till mej och sager hur vacker jag ar. "I could kiss you from your hands to your feet" sager han och ler (ett leende dar det forovrigt saknas lite tander). Jag onskar i mitt stilla sinne att han inte ska gora det. Han fragar om jag ar modell, jag letar panikslaget efter nagon att hugga tag i sa jag slipper denna ytterst pinsamma situation. Det gick tyvarr daligt. Lyckligtvis ar denna mannen inte lika efterhangsen som han fran dagen innan, sa jag blir ganska snart lamnad ensam, tack for det!

Resten av eftermiddagen och en bit av kvallen spenderade jag opmkringstrsandes i Vannerskvarter, West Village. Att ga runt dar var som att komma in i en helt ny varld. Det var sa lugnt och tyst, for ett ogonblick var man fri fran allt biltutande och polis/ambulanssirener. Alla gator kantades av trad, vilkas kronor vaxte ihop over bilvagarna och bildade grona tack over mitt huvud dar jag gick. Underbart!
Pa min vandring taffade jag aven tre svenska tjejer pa jakt efter en lite Marc Jacob outlet som tydligen skulle finnas i narheten. Det var kul att vaxla nagra ord pa svenska, var ett tag sedan jag gjorde det nu.

Begav mej sedan tillbaka till hostlet dar jag under kvallen lyckade med konststycket att tvatta utan att krympa nagonting. Och med tanke pa att maskinerna pa valdigt fa satt paminner om de dar hemma tycker jag nastan att jag fortjanar en liten applad!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Kära mor

så det ger resultat att tjata alltså:) Intressant. Kram vännen

2010-06-13 @ 12:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0