Nya aventyr

Idag har jag vagat mej pa att aka tunnelbanan. Och jag maste saga att det gick over forvantat, hade vantat mej att dyka upp i Queens eller nagot liknande. Men jag kom fram dit jag skulle, lite applader till mej sjalv. Avstigningsstationen var Rockefellar Center, darifran tog jag mej till "Top of the Rock", vilken ar en utsiktsplats vid Rockefellar. Drygt 800 feet ovanfor marken ligger utsiktsplatsen och vyn darifran var helt otrolig, du ser i stort sett hela Manhattan. Kunde till och med skymta Frihetsgudinnan langt dar borta.

Efter detta kande jag att det var nog med turistande for en dag. Det hade borjat suga i shoppingtarmen, sa jag bestamde mej for att leta reda pa Barney's och Bloomingdale's. Hade detta varit ytterliggare en sandar "shoppingblogg" hade jag berattat vad jag kopte, men nu ar ju inte fallet sa. Var i alla fall inne i en Sony-butik (for nej, har nojer sej inte Sony med att ha en avdelning i ett kopcenter, har ska det vara en hel affar. Och liten var den inte heller..) Jag var sa upptagen med att dreggla over saker jag inte hade rad med att jag helt glomde av att ata, sa jag begav mej ut for att leta reda pa en McDonald's, for av nagon anledning var jag sugen pa det (kanske for att jag befinner mej i USA?). Vandrade utmed 5th Avenue for tyckte mej minnas en skymt av ett stort gult M dar nagonstans i narheten av Rockefellar. Och vandringen utmed 5th var en upplevelse i sej. Dar slass de lyxiga designeraffarerna om kundernas uppmarksamhet. Affarer som Gucci, Dior, Chanel, Pucci, Swarovski, Louis Vuitton, Fendi, MuiMui och Armani ligger uppradade efter varandra. Och som om inte det ar nog sa hittar du aven Bergdorf's Goodman och The Plaza Hotel har. The Plaza ligger tvars over gatan fran Cental Park, och precis vid ingangen av parken upptradde ett gang hiphip-dansare. Och grymma ar bara fornamnet pa vad dem var!

Annars tror jag att jag borjar smalta in har ratt bra. Fick fragan av en forsaljare om jag var fran New York, hon tyckte jag hade san bra amerikansk dialekt pa min engelska. Sedan blev jag fragad av en kille vilket tunnelbanetag han skulle ta for attt komma till Colombus Circle, och jag svarade ratt!!! Klapp pa ryggen till mej sjalv! :) For er som ar intresserade sa var svaret linje B mot Uptown New York. 

Massa kramar!

Kommentarer
Postat av: Anette

Låter som att du har det helt underbart vännen!! :)

Roligt att allt går så bra, hoppas att det gör det även resten av resan!

Saknar dig i repan..

Kram på dig

2010-06-04 @ 20:45:03
Postat av: Sophia

Ah, Nettan. jag saknar dejocksa. och jag ska overtala alla jag traffar har att kopa kort pa plus :) kramar!

2010-06-05 @ 16:52:00
Postat av: Anette

Låter bra det :) Vi hoppas på många nya medlemar nu då ;) kram kram

2010-06-12 @ 11:16:38
Postat av: Anonym

japp. det ar bara att sopa fram den gamla skolengelskan eftersom det bara ar amerikanare jag pratar med :)

2010-06-13 @ 03:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0