Kulturell dag

Hej pa er dar hemma!

Dagen borjade med en promenad i Central Park, bor precis bredvid sa det var inte langa biten dit. Efter nastan tva timmar hade jag inte ens sett en fjardedel av parken, kanske kan ge er en bild av hur stor den ar! Under dessa tva timmar hann jag dock se en hel del saker. Gick bland annat forbi en hiphop-farmor som satt i dunvast (!) och baggybyxor och rappade med i latarna pa sin Walkman.

Bestamde mej dar i parken att idag ska jag vara lite kulturell, sa jag begav mej till American Museum of Natural History for att besoka Ross Geller (han i Friends for er som inte visste det). Det museumet var stort! Dess fyra vaningar tog mej lika manga timmar att besoka. En spannade upplevelse var det att se alla dessa djur och manniskor. Det ar svart att forsta hur otroligt stora vissa djur ar nar man bara sett dem pa TV. Mest imponerad blev jag av dinosaurierna.

Resten av dagen har spenderats pa basta satt. Atervande till Central Park och satte mej i graset och laste min bok och at en banan (ja mamma, jag ater frukt ibland serru! :D )

Nu ska jag upp till mitt rum och ta hand om mina stackars fotter! Skoskav? OJA!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0