Jag alskar stranden, men hatar sanden!

I'M IN MIAMI!!!! :D

Yes, antligen! Sol och framforallt BAAAD, som jag har langtat efter att fa slanga mej i vattnet! Har nastan smalt bort de senaste veckorna. Lite besviken blev jag dock nar jag upptackte att vattnet har ar ungefar lika varmt som luften. Enda skillnaden ar att man blir lite blot i vattnet. Sa jag brukar duscha valdigt kallt pa kvallarna, for att svalka ner mej lite. Har tagit fram stora planboken och hyr en solstol sa att jag ska slippa all denna forbenade sanden, som av nagon anledning anda alltid hittar vagar att ta sej till stallen man inte vill att det ska vara, typ haret!

For att fira min ankomst till Miami spenderades den forsta dagen pa stranden, vart annars liksom? Ja, jag var helt klart blekast av alla. Samma kvall som jag kom till hostlet borjade jag prata med en tjej pa mitt rum, Marion fran Schweiz. Hon har varit i USA i tre mander, att hon var brun var en underdrift! Hon var nastan svart (okej, jag overdrev, men jamfort med mej sa var hon nastan det).
Brande mej lite pa ryggen forsta dagen pa standen, sa nastfoljande dag gick jag runt i South Beach (en o precis utanfor Miamis fastland), var duktig nog att ha pa mej en troja som tackte hela ryggen och axlarna, for att inte forvarra det roda. (ja, mamma. det ar sant!)
Mandagen akte jag och Marion in till Downtown Miami for lite kandissightseeing, vi tog en cruise runt pa havet for att titta pa alla stora mansions. Och tro mej, de var gigantiska. Storre an en medelstor svensk mellanstadieskola! Helt sjukt! Jag har sett P.Diddy's hus (han ar en kand artist for er som inte visste det) och Julio Iglesias hus. Ett av husen vi passerade tillhorde en ganska kand lakare (som jag aldrig hort talas om men men) och han hade importerad palmtrad fran sydafrika till sin tomt for 100 000 dollar STYCK, och tro mej det fanns fler an tio pa den tomten! Helt galet!

Idag pa stranden hittade jag en person som var blekare an mej, yes! (stackarn var formodligen britt....ja, jag har forutfattade meningar om deras blekhet. haha).

I morgon blir det mer stranden och sen pa kvallen ska jag och tva tjejer fran Tyskland, vilka jag ocksa delar rum med, titta pa den nya Twilightfilmen pa bio.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är bäst min älskade =).

2010-08-18 @ 21:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0