Avresedagen!

Hej Sverige!

Nu berfinner jag mej pa resande fot. Flygningen till New York klarades av under gardagen, sa nu sitter jag pa hostlet i NYC!

Gardagen spenderade som sagt mestadels i luften, men aven tiden pa marken var minnesvard. Inte bara fick jag promenera runt i halva Holland (okej, det var en overdrift, men den flygplatsen var gigantisk och gaten jag landade vid lag pa andra sidan flygplatsen jamfort med den gaten jag skulle lyfta fran. Sa med begynnande skoskav satte jag mej iaf vid gaten och tro det eller ej sa lyckades jag somna en lite stund (ni som kanner mej lite vet att jag ar GRYM pa att sova sa ni ar val kanske inte sa forvanade). Arets mest oskona position fick jag till i alla fall, sa nar jag vaknade var jag totalt ledbruten, hade bokstavligt talat ont overallt!! Nar jag vaknade upptakte jag till min forfaran att de bytt gate, sa med min plagade kropp fick jag ga lite mer, skooont! Till slut kom jag i alla fall fram! YES!

Handlade lite mat nagonstans dar pa flygplatsen, och satte mej for att ata. Bestamde mej for att kolla pa "How I met your mother" pa min iPod, efter en stunds tittade upptakte jag att ungefar halften av alla vid gaten tittade lite konstigt pa mej. Vilket kanske inte var sa konstigt med tanke pa att jag kom pa mej sjalv med att skratta hogt for mej sjalv dar jag satt och tittade pa TV. Jaja, man far ju bjuda lite pa sej sjalv har i varlden.

Boardingen kan vara den langsta i varldshistorien! Alla passagerare intervjuades om sitt handbagage och sen blev det bade kroppsvisitering och security check av vaskan innan man fick komma pa. Val framme pa Newark var det ocksa tusen fragor vid Costums (tror det hette sa... jag var inte sa uppmarksam pa just det) Tusen papper att fylla i (ja, eller i alla fall tva...) Sen kom man fram till en halvsur tant som fragade biljoner fragor! Reser du sjalv? Ska du halsa pa nagon har? Hur lange ska du vara har? Har du pengar sa du klarar dej? Om du behover mer pengar hur loser du det da? Har du ett kontokort? Vem betalar for det? Hur forsorjde du dej hemma? Jaha, servitris? Tanker du ta anstallning som det har? For att namna nagra....

Nar det sen skulle bara av till hostlet, vad hander da?? Jo, Ground Transportation slarvar bort min bestallning sa det kommer ingen chaffor forran drygt FYRA timmar efter det att jag landade. Jag var trottare an trottast! Min stackars kropp trodde ju klockan var tre pa natten! Mattligt nojd satte jag mej i minibussen som antligen hade kommit! Min irritation forsvann dock sa fort New Yorks magnifika stad tornade upp sej framfor bussen. Har du inte sett den vet du inte vad du missat! Hann dock bara kasta ett snabbt oga pa den, for val inne i staden var man tvugen att titta pa vagen! For hej vad det gar! Tuta och kor ar det som galler har, bokstavligt talat! De flesta bilisterna befinner jag i "kanske-filen" (dvs. hoger och vanster bilhalva ar inte i samma fil..) Jag sager bara JOSSES!!!

Och denna dodsresa i bilen ar inte det enda nya jag upplevt i "The Big Apple". Under bara forsta dagen sag jag en man med det storsta afrot jag nagonsin sett, jag lovar att han hade kunnat gomma en fagel dar uppe!! Aven tva ortodoxa judar hann jag skada.. Aldrig sett en man i hog hatt och med tva lockar stickades ut pa varsin sida framfor oronen.. Mycket coolt maste jag saga!

I alla fall, detta summerar val forsta dagen pa resan ganska bra tycker jag!

Kram pa er!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej min vän!

Skönt att du ändå kom fram tillslut. Det är ju tur att du tränat upp din förmåga att hålla dig vaken på nätterna på Lipz:) Kram

2010-06-03 @ 15:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0