Strandpolisbesok

Jag, Steffie och Ronja (tva tjejer fran Tyskland som jag delar rum med) satt pa stranden igvar kvall. Vi satt pa varsin handduk, drack iste och pratade om allt mellan himmel och jord. Helt plotsligt kom det tva poliser framfarande pa varsin fyrhjuling till oss. Borjade prata om att vi skulle vara radda om vara vardesaker och sant. Fick kanslan av att de letade efter nagon speciell. For nar jag pratade med den ena av dem sag han att det lag en ensam man pa en filt lite langre bort. Sa polisen borjade fraga om honom. Om vi kande honom, vilket vi inte gjorde, och hur lange han hade varit dar, vilket bara var ett par minuter. Efter det korde de fram till killen och resten liknade en scen tagen ur nagon polisfilm. Killen fick stalla sej pa kna pa sin filt med armarna bakom ryggen medans fyrhjulingarnas helljus riktades mot honom sa att han blandades. Poliserna tog ID pa honom och fragade tusen fragor. Ar du bevapnad? Ar du har ensam? Vad gor du har ensam? Osv. Sedan borjade de visitera honom, kanna utanpa hans klader och sant sa att han inte hade pa sej nagot olagligt.. Mycket bisarr och marklig situation maste jag saga.

Vi stannade dock inte for att kolla hur det slutade. Vi kande att det var lite pinsamt att sitta och stirra pa den stackars killen nar han blev forhord som om han vore en brottsling. Vilket han iofs kanske var, vad det jag. Men det kandes anda valdigt konstigt. Oss hade de inte ens fragat vad vi drack, fastan vi satt med burkar som liknade olburkar.

Sant hander bara i USA.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0