Mor och bror ar pa besok!

Hej pa er dar hemma :)

Nu har mor och bror antligen anlant till Miami, YES! Och vet ni vad? JAG AR BRUNAST!! HAHA, maste vara forsta gangen det hander, typ nagonsin. Men jag ar glad.

Vi har varit pa stranden och solat, mamma lyckades branna sej lite igar, trots att hon lag under ett parasoll och hade spf 30 pa sej, jag vet inte hur hon lyckades med det.... Men men, det var inte sa farligt och som tur ar forsvinner det efter nagon dag och da blir det brunt istallet. (Vanligtvis pappas taktik, men man blir ju som man umgas har jag hort....)

Vadret har har i alla fall varit underbart de senaste dagarna, i sondags (mamma och Magnus ankomstdag) regnade det.. De var mattligt glada over att byta ut solen i Sverige mot regnet i Miami.. Men forutom den dagens lilla vadersnedsteg sa har det varit underbart. Vattnet ar varmt och skont, ibland ar det svart att avgora vart det ar varmast, i vattnet eller pa land.. Men det ar ju semester, sa vem har lust att undersoka saken narmare?

I morgon har vi bokat en tur till nationalparken Everglades, som ligger sydvast om Miami. Det ska bli superspannande. Det ar varldens storsta sumpmark och dar kan man se krokodiler, skoldpaddor och massa andra coola djur.
Pa sondag har vi nasta lilla resa inbokad, da ska vi till Miami Sequarium och kolla pa delfiner, spackhuggare och andra djur. Ryktet gar att man kan bada med delfiner dar.. Jag haller tummen pa det! :D

Annars gor vi sa lite som mojligt faktiskt, ligger och solar och gar de fa stegen till vattnet och badar nar det blir for varmt pa stranden. Lite motion far vi ocksa. Vi brukar spela strandpingis i vattenbrynet. Sussie, ar du avundsjuk?? ;) 
Kvallarna spenderas omkringvandrandes i affarer och sen nar vi kommer hem ar det dags for den kvallsliga yatzyomgangen, Magnus leder hittills, och han ar oforskamt stoddig over detta faktum. Men jag och mamma ar honom i halarna.

Kram pa er!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hej på Er!

Klart att jag är mycket avundsjuk!!! Jag skulle gärna byta ut livet här hemma mot sol, krokodilsafari och strandpingis (motionen är inte så viktig, det får man ju ta tag i i höst, kanske...). Hoppas ni får möjlighet att simma med delfiner. Jag var för snål, som vanligt, för att simma med delfiner i Turkiet, skulle ha kostat 4000 för familjen.

Nu har jag skickat i väg övriga familjen + båt till östkusten och ska nu börja måla fönster. Fingret blev bra på en dag efter kortisonspruta.

Ha det bra!

Hälsningar Sussie

P.S

KP, passa på och njut nu tillsammans med dina stora barn, för nu har jag bara 2 veckor kvar innan det är dags för semester för mig......

2010-07-10 @ 08:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0