Bakom varje kulle doljer det sej.... en ny kulle

Befinner mej nu i kullarnas stad, San Fransisco! Staden bestar av fler an separata berg!! Sa tro mej nar jag sager att det kanns i benen nar man varit ute och gatt! Och jag ar inte mycket for bussightseeing, vart ar charmen i det? Du ser ju bara, upplever inte. Det ar latt att sitta pa en buss och kolla, men vad hander om du vill kolla lite narmare pa nagot och sa stannar inte den dumma bussen just dar? Inte alls bra! Sa jag gar, vilker nu lett till att mina stackars ben haller pa att ga under efter bara tva dagar! Josses! Men staden ar vacker! Otroligt vacker, maste jag saga, sa det ar helt klart vart lite smarta for att fa se den!

Eller vad tycker ni?






Har ocksa besokt en valdigt mysigt shoppingdistrikt, som tro det eller ej, ar placerat pa en pir ratt ut i havet. Dar hittade jag himmelriket. GOOOODIS!! I mangder! Paminde mycket om godisaffaren i Harry Potter. Dock inte lika mycket spannande trollkarlsgodis att valja bland. Och tur ar val det, har ingen lust att smaka Bertie Bott's Every Flavour Beans (oversatt: Bertie Botts bonor i alla smaker), for de finns i alla smaker!!! Exmpelvis, oronvax, vilket jag inte ar ett storre fan av (tror jag, har aldrig smakat men det later da bannemej inte gott!!).








I morgon tanker jag ta det lite lugnt med turistandet, ar i gigantiskt behov av att tvatta. Har bara ett par rena trosor kvar och de gar ju at i morgon.. Det ar synd att man maste kannas av vardagssysslorna nar man ar pa semester.. Kanske koper mej ett hembitrade som far aka med och gora allt trist at mej....... Tal att tankas pa..

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0