Landet Upp-och Ner

Hej alla!

Har nu landat "down under", antligen! Som jag har langtat den senaste veckan. Har ar det kallt som attans, bara typ 18 grader! BURR! (tyck synd om mej tack!)

Blev varmt valkomnad av mina goaste tjejer igar, Emelie och Maria! Forst tog jag och Emelie en liten lunch (eller, jag at lunch och hon at en muffins, haha). Foljde sedan henne till hennes jobb innan jag traffade Maria for en varm choklad pa Starbucks. Vi pratade ikapp oss i ungefar 4 timmar och vi kande anda att vi inte riktigt var klara med att uppdatera varandra med vad som hant. Men det ar ju tur att vi har ett tag pa oss.

Har nere ar allt upp och ner, minst sagt. De kor ju till exempel pa fel sida vagen, blev lite latt yr i minibussen pa vagen fran flygplatsen, jag visste ju inte vart jag skulle kolla! Vart jag an tittade sa akte trafiken at ett helt annat holl an vad jag var van vid. Nog kan amerikanare vara konstiga, men de vet i alla fall pa vilken sida vagen man aker!!

Tidsomstallningen ar inte sa hemsk som man hade kunnat tro, den ar ungefar som mellan sverige och usa. Trots att det ar 19 timmars skillnad, sa marker inte kroppen av 12 av dem, sa det blir bara 12 i slutandan :) Vilket lyckligtvis inte ar sa farligt. Men jag kande mej lite latt morbultat nar jag vaknade i morses, halv 10 lokal tid. Och kroppen kandes som att jag sovit till kl. halv fem, vilket kl ar i USA (men halv fem igar eftermiddag). Och vad klockan ar i Sverige har jag ingen aning om.

Flygningen over Stilla Havet gick relativt smartfritt, varje sate hade en egen TV-skarm som man kunde titta pa vad man ville pa, nastan i alla fall. Har ingen aning om hur lang tid det tog, men skulle gissa att flygningen tog ungefar 12 timmar, men den skedde pa min "natt" sa sov storre delen av den. Dock kom jag till Nya Zeeland halv atta pa morgonen lokal tid, och da trodde min kropp att kl har runt ett pa dagen, sa jag var jattehungrig och gick till Burger King och bestallde en halmburgare, de tittade lite konstigt pa mej, hamburgare till frukost? Okeeej.. Och har var det stallet dar jag markte att jag inte langre var i USA, for bestallde en liten sprite till hamburgaren, och den var MINI! I USA maste man bestalla en liten dricka for att fa vad vi i Sverige kallar en Medium, men i Nya Zeeland ar man visst som vi svenskar, sa den drickan tog slut pa fem roda.

Men nu ska jag ut och kolla in staden (shoppingen).

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0