Knott's Berry Farm

Hej pa er!

Disneyland i all ara, men jag och Dennis kande att vi kanske bejakat var barnsliga sida lite val mycket, sa vi satte oss pa bussen (ja, jag fick Dennis att dissa taxin och aka buss med oss vanliga) for att aka till nojesparken Knott's Berry Farm. Och min forsta kommentar ar: Liseberg slang dej i vaggen! Denna nojesparks akattraktioner vinner over Liseberg! Vi borjade aka de blota attraktionerna sa att vi sen skulle ha tid pa oss att torka. (Smartpoang!) Vi akte en som paminde mycket om Flomride pa Liseberg, och forutom att denna gick igenom ett berg, som var "inrett" med uppstoppade djur och latsas manniskor, sa var aktruren mycket lik den som erbjuds pa Liseberg. Sedan akte vi en tur som man blev dyblot pa! Overallt! Det fanns inga saten man kunde valja for att bli mindre blot pa. for hela baten korde in i ett moln av vatten, sa man blev verkligen helt genomsur! (forutom dar sakerhetsanordnigen satt, dar var man fortfarande torr.. man kande sej mycket vacker nar man steg ur denna aktur)  
For att sedan torka satte vi oss i akturer med namn som Boomerang, Silver Bullet (liknade Hang Over), Suprem Scream (som Hojdskracken pa Liseberg), Rip Tide (likar TopSpin), Jaguar, Sierra Sidewinder.
Parkens mest kanda attracktion sparade vi dock till ett tillfalle da vi inte var sa matta langra, for Xcelerator skickar i vag dej i 128 km i timmen, och med tanke pa den kraften vill min inte ha magen full av mat. Akturen var dock otrolig. I en berg- och dalbanevagn skickas du ivag i rekordfart ratt fram och sen ungefar 500 m ratt upp i luften. Turen tar bara en minut, och nar du kommer tillbaka vill du garna vanta ett tag pa att min mage ska komma ikapp dej, for det kanns som att de ar ute pa vift naognstans.
Dagens sista aktur tod vi i GhostRiders, en attraktion som pa manga satt paminner om Balder, men som ar mycket langre och som gar mycket fortare och med fler branta stup an Balder. Hela vagnen man satt i skakade som en dare under hela akturen, och det kandes som att brosten skulle slutas ivag, sa dem fick man forsoka halla pa plats under akturer. Samtidigt som man skrek som en galning for det kandes som att levets slut kommit i ungefar varje backe.

Men det var overlag en helt grym dag! Jag kommer tycka att Liseberg ar en mesig park efter detta. Men det finns mycket mer spel och sant pa Liseberg, vilket ar mysigt att spela. Och sa ar maten ganska mycket billigare, jakla ocker pa denna parken ska jag tala om!

Men nu ska jag ut och njuta vid poolen, for detta ar min sista hela dag i LA innan jag satter mej pa flyget i morgon for att resa ivag till Australien!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0