Jag som bara skulle till IKEA...

Hej

Efter tre manader i USA sa har ett gigantiskt sug efter svenska kottbullar vaxt sej fram. Sa i sondags tanke jag pallra mej till IKEA for att frossa i dessa delikateser! Men min resa dit gick inte sa snabbt och smartfritt som jag onskat. For efter bara ett litet tag pa bussen, blev vi stoppade av fyra (!!!!) utryckande polisbilar fulla med poliser med dragna vapen. Vi fick ga ur bussen med handerna over huvudet och stalla oss i en linje framfor nagra av poliserna medans deras kollegor letade igenom bussen. Och som om detta inte vore nog sa cirkulerade hela tiden en polishellikoter ovanfor vara huvuden. Tydligen letade de efter nagra svart man som ranat en tonaring i Hollywood och som enligt vittnen stigit pa en buss som fardats i samma riktning som varan buss nu fardades i. Lyckligtvis sa fanns ingen av dessa pa varan buss. Men det var minst sagt lite laskigt dar ett tag innan vi visste vad de ville. Det var aven tal om att poliserna ville forhora alla oss pa bussen, ifall vi hade sett nagot. Men de nojde sej tillslut med att bara forhora bussforaren. Efter att de tillkallat sej omradessheriffen fick vi antligen forsatta var resa och tillslut kom jag fram till IKEA och fick avnjuta mina efterlangtade kottbullar. Och efter en handelserik dag som denna slog jag till pa en applepaj med vaniljsas till efterratt! MUMMA!

Kram


Kommentarer
Postat av: Smalin

Jisses, låter som du har det minst sagt spännande där borta gumman!!

2010-08-24 @ 01:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0